torsdag den 18. juli 2013

Rustikt brød

Jeg har prøvet Rema's glutenfrie grovbrød blanding. Det er et fint rutikt brød, der smager rigtig godt!


Jeg fulgte opskriften på pakken, men valgte at tilsætte fiber Husk, da jeg synes brødet bliver mere lækkert af det, og holder lidt længere! HUSK at tilsætte lidt ekstra væde, hvis du også bruger fiber Husk i opskriften.


I opskriften står der, at man kan tilsætte kerner, ved at hælde dem i bunden af formen + drysse lidt ovenpå, jeg gjorde begge dele, da brødet ser mere rustikt ud. Jeg penslede brødet, med lidt vand inden jeg dryssede kerner på!

Brødet tog jeg ud af formen, da der var ca 10 minutter tilbage af bagetiden, og satte ovnen på varmluft. Jeg kan bedst lide når hele brødet får en sprød skorpe!




Brødblandingen fra Rema koster 24.95 og man får 2 fine brød, men de hæver ikke så meget, så lidt tungt brød. Ved ikke om fiber Husk er skyld i det, så prøver uden næste gang. Ellers et godt brød der smager godt, og er nem at gå til!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar