onsdag den 1. maj 2013

Glutenfrie boller



                                                   



  I går prøvede jeg et nyt mærke indenfor glutenfri mel, den er fra Schär, og vil dele den her, da jeg synes bollerne blev gode.



Ingredienser:

  • 500 g Schär brødmix
  • 1 pk tørgær
  • 500 ml lunken vand
  • 1 tsk salt
  • 2 spsk olie
  • 1 dl blandede kerner (solsikke, sesam og hørfrø)
  • 1 spsk fiberhusk
  • 1 fintrevet gulerod
  • 1 æg til pensling




Bland alle de tørre ingredienser godt i røremaskinen inden vand, olie og revet gulerod kommes i, røres på maskinen i ca 10 min, dejen skal ikke være klistret, men heller ikke for fast.
Lad dejen stå og hvile i skålen ca i 15 min, inden den hældes ud på bordet...



Brug gerne lidt mel hvis dejen hænger i, og tril det til en pølse og skær 10 lige store boller, som trilles og klemmes lidt flade, og sættes på bageplade til hævning i 45 min



Efter hævning, pensles bollerne med sammenpisket æg, og sættes i ovnen ved 225 grader i ca 20 min eller til de er fint lysebrune                  

                                                                         Velbekom!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar